Як розкрутити свій сайт у 2021 власноруч
SEO: як це працює?

Пошукове просування інтернет-магазину з величезним асортиментом товарів і невеликий бізнес візитки мало чим відрізняються: в основі лежать одні й ті ж методи, які відрізняються певними нюансами. Якщо застосовувати їх всі, то шанс “сподобатися” пошуковим системам зростає, а разом з тим підвищується й позиція в списку видачі.

Можна створити або купити веб-сайт, але відразу ж у ТОП він не підніметься: для здобуття популярності й залучення відвідувачів власнику доведеться добре постаратися над пошуковим просуванням (SEO).

Можна зробити технічний SEO-аудит самостійно, сьогодні існує незліченна кількість навчального матеріалу та рекомендацій, покликаних допомогти новачкам поліпшити їхні сайти. Тільки максимально оптимізований проєкт може конкурувати з популярними веб-порталами.

Важливий момент: Google щорічно удосконалює свої алгоритми та змінює правила, тому необхідно завжди стежити за новинами та вибирати найсвіжіші рекомендації.

Підходи до просування 2010-2015 років в порівнянні з тими, які з’явилися нещодавно, можна вважати застарілими.

Як розкрутити та просувати сайт в пошукових системах самостійно

Для досягнення успіху на початку шляху можна використовувати базові методи просування, актуальність і ефективність яких доведена багатьма майстрами.

Розробка структури

Пошукові системи люблять порядок, тому логічна структура веб-ресурсу – важливий елемент оптимізації. Найкраще просуваються сторінки на перших трьох вкладеннях, саме тут бажано розміщувати основні матеріали.

Правильна структура має наступну ієрархію:
  • Головна сторінка;
  • Розділи/категорії товарів;
  • Підрозділи / підкатегорії (їх може бути декілька);
  • Статті/товари.

Якщо з назвами розділів виникають складнощі, можна підглянути ідеї в конкурентів з цієї ж ніші. Власники порталів, які займають перші місця в Google, точно знають, як просунути сайт в ТОП, тому структура їхніх сайтів грамотна та цілком робоча.

Збір інформації та семантичного ядра

Розкрутка сайту неможлива без ключових слів і фраз: вони задають тематику та підказують пошуковим системам, де користувач може знайти потрібну йому інформацію. Детальне опрацювання ключів дозволить просунути максимум розділів, товарів і послуг компанії.

Є три основні методи збору семантичного ядра:

  1. Замовлення у фахівця. Залежно від напрямку, семантик збере ядро ​​за пару-трійку годин або кілька днів, а з готовим матеріалом можна буде приступати до подальшої оптимізації.
  2. Додатки. Якщо задумувалась розкрутка сайту безкоштовно, можна скористатися сервісом Google AdWords, але такий ручний спосіб збору ключів дуже витратний за часом.
  3. Софт. Є дешеві, але дієві варіанти: наприклад, програма KeyCollector, що формує ядро ​​в автоматичному режимі. Користувачеві потрібно лише впорядкувати результат і виділити оптимальні слова та фрази.

Для успішного просування сайту в ТОП Інтернету знадобиться правильно розподілити ключі на сторінках. Почасти в цьому допоможе сформована структура: високо- і середньочастотні варіанти розміщуються в головних розділах, низькочастотні – в підрозділи нижчої ієрархії. Якщо ви не впевнені у своєму виборі, можна звіритися з конкурентами та подивитися, які категорії у них виходять в лідери видачі та за якими фразами.

Однак завжди можна експериментувати з розподілом ключів та вибрати найоптимальніші для себе способи.

Створення контенту
Під іноземним словом «контент» мається на увазі інформація, розміщена на сторінці.

До неї відноситься:
  • Текст (описания, таблицы, статьи, учебные материалы, данные о товарах и услугах);
  • Зображення (реальні фотографії та тематичні картинки);
  • Аудіо (пісні, доріжки, екранне озвучування, аудіокниги);
  • Відео (кліпи, ролики, фільми та мультфільми).
Розкрутка сайтів в пошукових системах будується саме на формуванні оптимізованого контенту. Однак, якщо раніше для задоволення Google було достатньо вписати якнайбільше ключових слів, то зараз пошуковики віддають перевагу корисному для відвідувачів контенту зі змістом.

Щоб просування в Google було ефективним, контент повинен:
  1. Бути унікальним. Переваги оригінального тексту або картинки над скопійованим матеріалом очевидні: користувач буде вибирати щось нове, адже йому потрібно вирішити свої завдання.
  2. Бути цікавим. Чим довше людина перебуває на сторінці, тим релевантнішим Google вважає ресурс. Оптимізація сайту за допомогою нових публікацій ефективніша, ніж проплачена контекстна реклама, яка веде на порожні розділи.
  3. Бути різноманітним. Бажано текстовий зміст комбінувати з картинками та відео. Останні краще вибирати з високою роздільною здатністю.
Знаючи, як оптимізувати свій сайт самостійно, можна зосередитися на складанні або купівлі контенту. Якщо це текст, його потрібно робити оптимізованим, тобто додавати ключі з семантичного ядра. Якщо це відео, то слід шукати корисні матеріали або огляди на товари.

З правильним контентом можливе просування без покупки посилань, що дозволяє істотно економити бюджет. Головне – дотримуватися правила «все для людей».

Оптимізація сайту для пошукових систем

SEO-спеціаліст знає в усіх деталях, як розкрутити свій сайт, а для пересічного користувача багато правил можуть бути незрозумілими. Для уникнення головного болю краще замовити настройку у професіонала, але якщо хочеться провести оптимізацію сайту самостійно, слід почати з:
  • Перевірки дублів сторінок;
  • Прописування мета-тегів (обов’язково з ключами з ядра);
  • Формування карти сайту та файлу для роботів Google;
  • Проставлення перелінковки (посилань, що ведуть на сусідні розділи);
  • Проставлення мікроформатів.
Просування сайту в Google буде неповним без технічної оптимізації, а вона передбачає ліквідацію програмних помилок, які міг допустити розробник, і збільшення швидкості завантаження веб-порталу.

Багатьом власникам спочатку здається, що розкрутка самостійно неможлива: вони виконали всі рекомендації, але приросту відвідувачів так і немає. Швидке просування та SEO-оптимізація в ТОП-10 відбувається тільки для проектів, вік яких перевищує півтора-два роки, тобто досить «зрілих», і тих, що заслужили повагу пошукових систем. Молодим проектам може знадобитися додаткова реклама сайту в Інтернеті.

Так як просунути сайт безкоштовно складно, деякі розробники замислюються над купівлею зовнішньої маси посилань. Сьогодні цей метод ще використовується, але його ефективність стрімко падає, а іноді стає причиною бану від пошукових систем.

Адаптація під різні платформи

Краще, коли просування сайту в пошукових системах орієнтується на користувача. Тобто окрім корисного змісту та доброзичливого інтерфейсу присутня й адаптивність – здатність підлаштовуватися під різні пристрої.

Чи принесе розкрутка сайту в пошукових системах хороші плоди, якщо відвідувачі з планшета чи смартфона не можуть орієнтуватися на сторінках? Найімовірніше, вони просто покинуть сайт. Успішне пошукове просування чекає на тих, хто заздалегідь подумав про здатність порталу підлаштовуватися під різні формати екранів гаджетів.

Частішають випадки, коли просування в пошукових системах для користувачів смартфонів виявляється більш ефективним, ніж для власників звичайних ПК і ноутбуків.

Висновки:

Незважаючи на численні вимоги й нестабільні правила гри, які диктують пошукові системи, розкрутка сайтів самостійно в Інтернеті цілком можлива.

Знаючи, як просунути сайт в Google, можна підвищити кількість потенційних покупців, збільшити конверсію та продажі, а разом з ним – дохід фірми.

Просування в пошукових системах можна відстежувати за сервісами аналітики. Вони покажуть, за якими запитами приходять користувачі, які сторінки найбільш актуальні, який контент цікавить, а над яким слід ще попрацювати.
Київ, Україна