ТОП-8 методів, як зменшити показник відмов на сайті
Веб-сайт компанії чи бренду – це потужний та значимий інструмент для розвитку вашого бізнесу. І щоб він справді приносив користь та давав видимі результати, його потрібно регулярно вдосконалювати, працювати над оптимізацією та юзабіліті. Тобто цей канал потребує багато зусиль, часу та професійного підходу.

Загалом, SEO-просуванням, а саме збором семантичного ядра, перелінковкою, роботою з мета-тегами, текстами та усуненням дублів, зараз займаються всі. Адже від цього залежить місце ресурсу в пошуковій видачі Google. Однак, попри це все, власники сайтів часто нехтують таким важливим параметром, як показник відмов. А про нього краще не забувати, і ми зараз розповімо чому.

Що таке показник відмов?

Показник відмов або Bounce Rate – це співвідношення числа відвідувачів сайту, які покинули ресурс після перегляду першої сторінки, та загальної кількості відвідувачів. Тобто, це ті люди, які не переглянули більше однієї сторінки на вашому сайті.

Існує декілька основних технічних причин, які рахуються відмовою:
  • час сесії завершився;
  • користувач повернувся на попередню сторінку для перегляду результатів пошукової видачі;
  • в адресному рядку введено новий URL;
  • користувач закрив вікно чи вкладку браузера;
  • користувач покинув сайт за розміщеним посиланням.

Що таке показник відмов у Google Analytics?

Для різних пошукових систем цей параметр буде мати різні значення. У Google Analytics цей показник – один із найбільш незрозумілих для SEO-спеціалістів та аналітиків. Вимірюється він у відсотках і надає інформацію про кількість відвідувань, коли користувачі залишили сайт після перегляду цільової сторінки. В Довідці Google за відмову береться сеанс, в результаті якого було здійснено лише один запит до серверу Google Analytics. Середній показник відмов вираховується, як частка від загальної кількості сеансів за певний період часу.

Як впливає показник відмов на ранжування сайту?

Чим більший Bounce Rate, тим нижче ваш сайт опиниться у пошуковій видачі. Цей показник прямо вказує на те, що ресурс нецікавий аудиторії та не відповідає запитам відвідувачів.

Однак, якщо копнути глибше та розібрати для прикладу якийсь сайт з послугами або ж односторінковий ресурс, то можна зробити абсолютно протилежний висновок. Адже для таких проєктів характерні саме високі показники відмов. Вони вказуватимуть на те, що користувач за своїм запитом знайшов необхідну інформацію.

А от для всіх інших сайтів потрібно працювати над зниженням цього параметра, адже він негативно впливає на конверсії, CTR та загалом на користувацький досвід відвідування ресурсу.

Як зменшити показник відмов?

Для компаній, які регулярно аналізують ефективність своїх каналів, ми розглянемо кілька можливих шляхів зменшення показника Bounce Rate. Що ж для цього потрібно робити?

1. Пришвидшити роботу сайту

Перший і досить очевидний метод – це робота над швидкістю завантаження сторінок веб-ресурсу. Користувачі не будуть чекати більше 2-3 секунд поки отримають необхідну їм інформацію. Особливо у випадку, коли у пошуковій видачі система запропонувала їм десятки результатів. Побачивши, що сайт завантажується надто довго, вони покинуть його та спробують відкрити інший.

То ж коли ви виявили зростання показника відмов, зверніть увагу на звіт “Поведінка – Швидкість завантаження сайту – Час завантаження сторінок”. Порівняйте результати показника відмов та середній час завантаження сторінки. На цьому етапі можна визначити, чи причина зростання показника відмов ховається в швидкості роботи сайту.

2. Удосконалити навігацію

Вона ж юзабіліті. Тобто зручність користування вашим сайтом. Вам може здаватись, що ресурс максимально комфортний та зрозумілий. Однак для користувачів ситуація може бути іншою. Щоб переконатись у зручності вашого сайту, використовуйте Google Analytics. У звіті шукайте карту посилань та статистику взаємодій відвідувачів зі сторінкою. А також тут ви можете дізнатись, яку частину сторінки користувачі бачать без скролінгу. Все це використовуйте для того, щоб зрозуміти які елементи зайві, яких бракує, а тоді аналізуйте, що призводить до закриття сайту.

3. Покращити дизайн

Застарілий дизайн сайту може відлякати відвідувачів. Тому не шкодуйте часу та сил на роботу над стилем вашого ресурсу. Адже це, як не як, ваша візитна картка. Великі компанії удосконалюють дизайн сайту кожні декілька років, тому що тенденції змінюються: щось виходить з моди, а щось виходить в ТОП трендів. Хтось може переконувати, що це останнє, чим треба перейматись. Але не забувайте, що саме користувачі в першу чергу диктують умови. І їхня думка автоматично трансформується в результативність вашого ресурсу.

4. Перевірити адаптивність сайту

Сьогодні більшість людей серфить в Інтернеті за допомогою різних девайсів: смартфонів чи планшетів. І якщо ваш сайт некоректно відображатиметься на таких пристроях, ви ризикуєте втратити дорогоцінний трафік. Переконайтесь, що ваш веб-ресурс “літає” на мобільних пристроях.

Зайдіть в Google Analytics та перегляньте результати по трафіку та конверсіях. Визначте, які типи пристроїв для ваших користувачів у пріоритеті, та адаптуйте свій сайт з урахуванням отриманих даних. Також з допомогою Google Mobile-Friendly Test перевіряйте ресурси на адаптивність та коректне відображення кожної сторінки.

5. Актуалізувати контент

Ще один момент, про який легко забути у випадку, коли сайт має багатосторінкову складну структуру. Відстежуйте актуальність інформації в кожній статті чи розділі. Особливо це стосується сторінок, на які веде реклама. Також не забувайте додавати дату публікації того чи іншого матеріалу. Адже користувачу потрібно знати та розуміти, що це нова інформація або ж оновлена.

Разом з цим перевіряйте, чи відповідають ваші сторінки пошуковим запитам, тобто ключам, які допомагають ранжувати сайт. Оптимізація та використання ключових слів – це завжди добре. Однак, коли ви хитруєте і додаєте ключі, які не відповідають темі статті, то це потягне за собою зростання показника відмов.

6. Відмінити або виправити pop-up вікна

Не перевантажуйте сайт рекламою та вікнами, які безперестанку випливають то зверху, то збоку. Це дратує та відлякує відвідувачів. Часто користувачі покидають сайт саме через надмірну кількість рекламних банерів та вікон, які перекривають сторінку чи не дозволяють зосередитись на інформації, яку вони шукали.

Однак, вам не обов’язково цілком відмовлятись від pop-up вікон. Можете встановити на них таймер, щоб вони з’явилися через певний час, після відкриття сайту. Або ж таке вікно може випливати у момент, коли відвідувач наводить курсор на кнопку закриття. Тобто використайте метод, який буде не таким навязливим для людей.

7. Організувати внутрішній пошук

30% користувачів шукають інформацію на сайті. Зробіть цей пошук для них зручним. Це позитивно вплине на конверсії та зменшить Bounce Rate. Згідно з дослідженнями Econsultancy лише 15% компаній працюють над оптимізацією внутрішнього пошуку, а 42% з них взагалі не займаються цим питанням. Вам обирати, яку категорію поповнити.

8. Відкоригувати показник відмов

Ще один дієвий спосіб зменшення показника відмов – відкоригувати його. Для цього потрібно підрахувати час, протягом якого користувач залишається на сторінці. Потім потрібно внести зміни в код Google Analytics, який опрацьовує цю подію.

Такий варіант підійде для новинних сайтів, блогів, односторінкових та лендінгів. Коли відвідувачі знаходять на першій сторінці необхідну їм інформацію та не переходять на інші розділи.

Який показник відмов вважається нормальним?

Все залежить від тематики ресурсу. От, наприклад, приблизні цифри для декількох напрямів сайтів, які можна асоціювати з хорошим показником відмов:
  • сайти з рекламою послуг та сервісів – 10-30%;
  • інтернет-магазини – 20-40 %;
  • тематичні ресурси – 40-60 %;
  • landing page – 70-90%;
  • блоги – 70-98%.
Це показники, на які можна орієнтуватись. Однак найкраще завжди контролювати ефективність свого сайту та перевіряти показник відмов для різних сторінок. Будьте уважними навіть у випадках, коли показник низький. Причина може ховатись у технічній помилці:
  • коли показник відмов для окремих сторінок 0% або 100%, є ймовірність спотворення даних у Google Analytics внаслідок спамового трафіку;
  • невірно відстежується подія: налаштована на відео або форму, яка з’являється через декілька секунд після завантаження сайту;
  • активовано декілька кодів Google Analytics і від одного відвідувача фіксується одночасно декілька подій.

Підсумки

Показник відмов при вмінні аналізувати дані дозволяє швидко отримати інформацію про проблемні місця вашого сайту. А також за допомогою отриманих цифр ви зможете дізнатись більше про поведінку своєї аудиторії. Також не треба забувати, що високий Bounce Rate не завжди погано. Про це можна прочитати в довідці Google. Однак різке падіння чи зростання варто одразу проаналізувати.
Київ, Україна