Ідеальний контент-план для Facebook та Instagram
Контент-план: для чого потрібен і чи можна обійтися без нього, розповідаємо про все по черзі.

Що таке контент-план

Контент-план – це сформований наперед графік публікування контенту в соцмережах. Багато хто подумає: «А навіщо мені створювати якийсь план? У мене достатньо фантазії для того, щоб генерувати контент на ходу!»

Все просто, справа тут зовсім не у фантазії, а в систематичності. Створений наперед контент-план із зазначенням формату, теми, дати та часу постингу врятує вас від неприємних ситуацій, коли натхнення відсутнє, а допис має бути опублікований саме сьогодні. До того ж, такий структурований підхід дозволить вам не забути про важливі дати, з якими ви маєте привітати своїх читачів. Таке планування дозволить публікувати потрібну інформацію дозовано, а не в передостанній день похапцем робити допис про сезонну акцію.

Звичайно, робота за покликом натхнення – це прекрасно. Але у вас має бути запланований графік дописів, аби читачі вашої сторінки не страждали від перенавантаження у період вашого творчого піднесення. Або ж не чекали тижнями нового допису від вас у період, коли муза тимчасово покинула вас.

Особливо доречним є контент-план, коли ви вже чимало часу займаєтесь веденням соціальних сторінок і стає складно тримати в голові всі опубліковані раніше теми. А якщо ще врахувати можливість того, що спеціаліста, який веде сторінки у Фейсбук та Інстаграм, має час від часу хтось страхувати, то висновок очевидний: контент-план обов’язково має бути.

Зазвичай контент-план прописують на місяць, ми ж рекомендуємо додатково переглядати його актуальність щотижня та вносити ситуативні правки за необхідності. Адже одне з найголовніших правил ефективного допису – це його актуальність.

Перед тим, як оформити контент-план, варто визначити основні цілі ведення сторінки. Це може бути:
  • збільшення кількості продажів;
  • збільшення впізнаваності бренду;
  • формування лояльності, залучення аудиторії.
Після того, як ви визначили цілі, можна переходити до створення контент-плану. Для цього можете скористатися будь-яким зручним для вас способом: створити файл в Google Календарі, Google Таблиці чи в Google Excel. Фактично спосіб оформлення не має ніякого значення, головне – визначити для себе та команди найзручніший варіант.

Сам контент за своїм призначенням може бути таких типів:
  1. Рекламний (комерційний).
  2. Розважальний.
  3. Інформаційний.
Усі ці види контенту мають органічно чергуватися у стрічці. Не варто зловживати рекламними публікаціями, адже занадто нав’язлива реклама послуг дратує користувача. Після цього слід визначитися з періодичністю та часом постингу. Аби зробити це правильно, врахуйте всі особливості своєї цільової аудиторії. Дайте відповідь на питання, хто ваш клієнт: чоловік чи жінка, зайняті бізнесом люди, студенти чи домогосподарки?

Кількість дописів на тиждень залежить від специфіки вашого проєкту: якщо це новинний портал, то можете дозволити собі декілька дописів на день, у випадку з B&B-проєктом 2-3 дописи на тиждень – найоптимальніший варіант для аудиторії, яка цінує свій час.

Однак, незалежно від специфіки сторінки, яку ви хочете просувати, контент-план обов’язково потрібен для всіх: для особистого блогу, навчального центру, для ріелтора, для квіткового магазину, для магазину одягу, для кафе чи для готелю, ба навіть для майстра шугарингу чи манікюру. Як ви розумієте, специфіка вашої сторінки може бути будь-якою, але задля досягнення результатів у просуванні нікому з перелічених вище не обійтися без контент-плану.

Як скласти контент-план для Інстаграму

Попри те, що Фейсбук вже давно викупив права на Інстаграм, і ці два соціальні майданчики управляються однією компанією, підходи до просування сторінок при цьому кардинально різняться. Відповідно, формування контент-планів цих двох мереж теж мають свої особливості.

Як правильно скласти контент-план для цієї соцмережі? Вам варто враховувати, що Інстаграм – це в першу чергу візуальна соціальна мережа. Люди тут більше дивляться, аніж читають, тому необхідно постити більше контенту, що залучає користувача. Саме тому перед тим, як прописувати теми контент-плану, вам необхідно визначити, чи зможете ви підібрати якісний візуал для них. Окрім цього, в Інстаграм має ще дві такі додаткові функції (stories та IGTV), якими обов’язково треба користуватися та враховувати їх можливості.

Тож почнемо створення контент-плану для Інстаграм-сторінки із визначення можливих форматів дописів. В Інстаграм це можуть бути:
  • дописи з фото;
  • публікації з відео (до 60-ти секунд – в стрічці сторінки, до 10-ти хвилин – в IGTV);
  • формат карусель (декілька фото в одній публікації або навіть фото+відео);
  • stories.
Чергуйте усі можливі варіанти, аналізуйте свій досвід, так ви зможете визначити найефективніші формати для своєї сторінки.

Окремо про stories. Для ефективного просування сторінки ви маєте обов’язково користуватися цим функціоналом сповна. Це ваша візитна картка, яка має бути завжди доступна для користувача. Тим паче, що саме такі розповіді зі сторінки набирають хороші показники охоплення аудиторії. Адже stories, на відміну від дописів, не ранжуються за інтересами користувачів, а відтворюються автоматично одна за одною, аж допоки користувач не вирішить вийти з цього розділу.

Як створити контент-план для Фейсбука

Аудиторії Фейсбук більше до вподоби сторітеллінг та розважальний контент. Читачі Фейсбука віддають перевагу коротким відео тривалістю до 3-5 хвилин. Звичайно ж, одними тільки відео наповнювати сторінку не варто. Адже читачам не завжди зручно переглядати відеоконтент, і стрічка сторінки має бути збалансованою.

Для того, аби щомісячне оформлення контент-плану не перетворювалось на катування, відразу продумайте основні рубрики для контент-плану. До прикладу, якщо ви просуваєте власну кав’ярню, рубрики можуть бути такими:
  • наша команда;
  • десерт тижня;
  • з чого це зроблено;
  • сніданок вихідного дня.
Не знаєте, як написати зручний контент-план для вашої Фейсбук-сторінки? Орієнтуйтесь на такі основні розділи:
  • дата та час виходу публікації;
  • тип публікації;
  • тема публікації;
  • рубрика допису;
  • місце для коментарів;
  • хештеги.

Приклад контент-плану на тиждень

Нижче наведено приклад контент-плану на тиждень для компанії, що займається постачанням матеріалів для різних будівельних компаній. Для зручності, радимо виокремлювати контент різного призначення кольоровими помітками. Це значно спрощує сприйняття та застрахує вас від небажаного нагромадження дописів на одну й ту ж тематику.
Приклад контент-плану на місяць

А ось приклад контент-плану на місяць вперед. Звичайно ж, місяць – це дуже великий термін, і за цей час може з’явитися необхідність внести певні правки, це нормально. Не намагайтесь зробити ідеальний контент-план у перший же день місяця, адже ви маєте бути мобільними й швидко реагувати на ситуативні події у галузі чи світі.

Під час оформлення контент-плану радимо залишати поле для коментарів, де зможете зробити короткі зауваження щодо теми для допису. Такі коментарі полегшать вам процес написання дописів у майбутньому.
Підбираємо теми для дописів

Етап підбору тем для дописів – найкреативніший, але й найскладніший. Саме після того, як ви визначилися з типом контенту, його періодичністю та часом публікування, справедливо виникає питання: «А де брати теми для дописів?» Пропонуємо декілька варіантів, звідки можна взяти ідеї для майбутніх дописів:

1. Аналіз конкурентів

Поспостерігайте за тим, що роблять ваші основні конкуренти: звертайте увагу не лише на локальні компанії, а й обов’язково шукайте колег на світовій арені. Переглядайте їх соціальні мережі, надихайтесь та робіть ще краще. Особливо зверніть увагу на реакцію читачів у коментарях: фіксуйте моменти, що викликають у них обурення, та не повторюйте цих помилок. Не забувайте й про професійні спільноти в Фейсбук та Інстаграм, там можна знайти чимало нових ідей для публікацій.

2. Календар подій

Щомісяця переглядайте список визначних дат, що можуть стосуватися вашого проєкту, щоб внести їх в свій план публікацій в соціальних мережах. У таких календарях є чимало дивних дат (День відпочинку на підвіконні) але зазвичай саме вони надихають на нові теми. Не забувайте й про особливі дати вашої компанії: річниці та актуальні події.

3. Відповіді на питання клієнта

Уявіть себе на місці клієнта. Ось ви зайшли на сторінку бренду, про який раніше нічого не чули. Подумайте над тим, які запитання можуть виникнути у вашого читача, що він захоче з’ясувати. Занотовуйте все, що спало на думку:
  • графік роботи;
  • адреса;
  • доставка;
  • унікальність продукту;
  • особливості роботи компанії у період карантину.
Перелік цих запитань використайте, як теми для дописів на вашу сторінку.

4. Робота із запереченнями

З’ясуйте у менеджерів з продажу основні заперечення від клієнтів та пропрацюйте їх. Якщо ваш продукт не купують через те, що ціна зависока, поясніть чому ви визначили саму таку вартість. Донесіть свої цінність споживачам та наголосіть на якості, яку вони отримають за цю ціну.

5. Тримайте руку на пульсі

Спостерігайте за тим, що відбувається у світі та у вашій галузі. Всі новини та події можна вдало інтегрувати в контенту сітку. Такі ситуативні дописи набирають гарні показники залучення аудиторії. Однак врахуйте, що для того, щоб отримати бажаний результат, інфопривід варто адаптувати під тематику вашої сторінки.

Сподіваємось, наші поради допоможуть вам у створенні контент-плану для соцмереж. Головне – це систематична робота з таким файлом, і вже на другий місяць роботи ви відчуєте результат та очевидний ріст показників вашої сторінки. Отож, коротко про те, чому контент-план – це обов’язковий елемент просування:
  • оформлення такого файлу дозволить вам не страждати від відсутності ідей та натхнення;
  • чітке структурування та визначення графіку постингу дозволить вам більше аналізувати та фокусуватися на досягненні бізнес-цілей;
розпланований графік дописів дозволить вам уникнути одноманітного контенту, до якого читач швидко втрачає цікавість.
Київ, Україна